تعیین ارتباط بین کیفیت خدمات وارزش ادراک شده با رضایتمندی و وفاداری مشتریان در استخرهای شهر تهران |
ارزش ادراک شده توسط مشتری است به این معنی که تاثیر بسیار زیادی بر آن دارد .
یکی از مقوله هایی که امروزه درجذب و نگهداری مشتریان دارای اهمیت و الویت بسیاری است واز جمله عوامل مهم در موفقیت شرکت ها محسوب می گردد ارزش مشتری است. محققان بین مفهوم ارزش و کیفیت ادراک شده تفاوت قائل میشوند. ارزش مبین مبادلهای است میان آنچه فرد دریافت کرده و آنچه هزینه نموده است، درحالی که کیفیت تنها بیان کننده آن چیزی است که فرد دریافت نموده است.به علاوه، مفهوم ارزش نسبت به کیفیت شخصیتر است. بر این اساس کیفیت و ارزش، هر کدام تأثیر خاص و متفاوت بر افراد مختلف دارند. بنابراین، شناخت ارتباط درونی آنها و نقش آنها بر مقاصد رفتاری مشتریان می تواند مفید باشد.یکی از حوزه هایی که
این مفاهیم می تواند مورد استفاده قرار گیرد، حوزه خدمات ورزشی و از جمله استخرها است. استخرهای ورزشی از جمله اماکنی هستند که خدمات تفریحی، آموزشی، رقابتی و درمانی را برای علاقهمندان، ورزشکاران و گروه های خاص فراهم میسازند و موفقیت آنها بستگی مستقیم به حضور مداوم این گروه های مختلف مشتریان دارد.عدم توفیق مدیران استخرها در جذب و حفظ مشتریان و نیز شناسایی عوامل اثرگذار بر رضایتمندی آنها می تواند ضررهای مالی زیادی را برای مجموعه به همراه داشته باشد که در مواردی حتی می تواند منجر به تعطیلی استخرها شود. این در حالی است که ساخت و نگهداری استخرها هزینه های هنگفتی را در بر میگیرد. بنابراین، ضروری به نظر میرسد که عوامل مرتبط بارضایتمندی و بازگشت مجدد مشتریان به استخرها مورد بررسی قرار گیرد تا مدیران و برنامه ریزان این حوزه بتوانند استراتژی های مناسب بازاریابی را طراحی و به کار گیرند. بر این اساس، آزمودن فرضیه وجود ارتباط بین کیفیت خدمات و ارزش ادراک شده با رضایتمندی و بازگشت مجدد مشتریان می تواند مفید واقع شود. در حقیقت، با اندازه گیری و بهبود این عوامل، ممکن است رضایت افراد و تمایل آنها برای بازگشت مجدد افزایش یابد. تحقیق در این رابطه می تواند درک عمیقتری از رفتار مشتریان استخرها را برای مدیران اجرایی فراهم کند. بر این اساس، محقق به دنبال آن است تا به این سوال پاسخ دهد که:
آیا بین کیفیت خدمات ارائه شده در استخرها و ارزش ادراک شده مشتریان از این خدمات با رضایتمندی و وفاداری آنها در استخرهای سرپوشیده شهر تهران ارتباط وجود دارد؟
1-3 ضرورت واهمیت تحقیق
قرار گرفتهاند. بر این اساس، تحقیق حاضر به مطالعه مفاهیم ذکر شده می پردازد و امید میرود که نتایج آن برای مدیران استخرها به منظور درک نیازهای مشتریان و توسعه استراتژی های بازاریابی مفید باشد. بهعلاوه، مرور ادبیات موجود در این زمینه نشان میدهد که در حیطه خدمات ورزشی تحقیقی در ارتباط با ارزش ادراک شده مشتریان در ایران موجود نمی باشد. بنابراین، این تحقیق میتواند ادبیات مناسبی را برای تحقیقات آینده فراهم و زمینه توسعه این مفهوم را ایجاد کند.
[سه شنبه 1400-05-05] [ 03:03:00 ق.ظ ]
|