عوامل مؤثر بر پذیرش بانكداری الكترونیك در میان مشتریان بانك ملت استان اردبیل |
1-2- بیان مسئله
در سالهای اخیر، رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات تغییرات اساسی در دنیای کسب و کار ایجاد کرده است. با گسترش فناوری اطلاعات، تمام ابعاد زندگی بشر دچار تحولی بنیادین شده، به طوری که دنیای کنونی در جریان یک دگردیسی کامل قرار گرفته است. در این میان، نهادهای مالی نیزاز این قاعده مستثنی نبوده و دستخوش تغییرات عمدهای در روشها و فرایندهای مدیریتی کسب و کارهای سیستم محور و مبتنی بر اطلاعات شده است (لیائو و تاوچونگ، 2012). در صنعت خدمات مالی و بانکداری، ارائه خدمات به مشتریان از طریق اینترنت پدیدة در حال رشدی است و از آنجایی که مشتریان برای استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی بایستی الگوهای رفتاری خود را تغییر دهند، استفاده از این فناوری میتواند پیچیدگیهای زیادی داشته باشد. در سالهای اخیر پیشرفت فناوری اطلاعات در صنعت بانکداری، شیوة انجام عملیات بانکی را به شکل بنیادین تغییر داده و مشتریان میتوانند به صورت شبانهروزی فعالیتهای بانکی خود را انجام دهند (محمودی میمند و دهکردی، 1388).
1-3- ضرورت و اهمیت انجام تحقیق
1-4- مدل تحقیق
متغیرهای مورد بررسی در این تحقیق عبارتند از عوامل مؤثر بر پذیرش بانكداری الكترونیک و مدل مفهومی تحقیق در ذیل نشان داده شده كه بیانگر روابط تئوریک بین عوامل فوق میباشد.
انتظارات كاركردی |
تمایلات رفتاری |
نفوذ اجتماعی |
امنیت و اعتماد |
پذیرش بانكداری الكترونیك |
انتظار عملكرد مطلوب
|
استفادة واقعی |
شکل 1-1 مدل مفهومی تحقیق؛ منبع: لیائو و تاوچونگ (2012)، هرناندز و مازون (2013) و میسرا (2014)
1-5- اهداف تحقیق
اهداف كاربردی:
شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری الکترونیک در میان مشتریان بانك ملت.
رتبهبندی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری الکترونیک در میان مشتریان بانك ملت
[سه شنبه 1400-05-05] [ 07:08:00 ب.ظ ]
|