تأثیر رهبری تحولآفرین بر بهبود مزیت رقابتی شرکت همراه اول |
میتوان ادعا كرد كه به کارگیری و استفاده از شیوههای جدید مدیریتی در این تحقیق با تأکید بر رهبری تحول آفرین بر بهبود مزیت رقابتی شرکتها میتواند سیاستگذاران را در تدوین استراتژیهای توسعه سازمانی و تكنولوژیكی پویا یاری كند.
1-4 جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق
بررسی و تأمین رضایت مشتری با در نظر گرفتن خواسته ها و الزامات مشتریان در طراحی و تولید محصولات در بلندمدت می تواند منجر به افزایش وفاداری گردد، عنصری که در شرایط متلاطم اقتصادی و رقابتی امروز کلید حیاتی و مایه نجات سازمان ها به شمار می رود که به نوبه خود می تواند در افزایش سهم و سودآوری سازمان ها نقشی بسزایی داشته باشد (کاوسی و سقایی، 1384).
1-5 اهداف تحقیق
1-5-1 هدف اصلی
- شناخت تأثیر مثبت و معنادار «رهبری تحول آفرین» بر «بهبود مزیت رقابتی».
1-5-2 اهداف ویژه
- شناخت تأثیر مثبت و معنادار «کارایی هزینه» بر «بهبود مزیت رقابتی».
- شناخت تأثیر مثبت و معنادار «ارائه انعطاف پذیر خدمات» بر «بهبود مزیت رقابتی».
- شناخت تأثیر مثبت و معنادار «ارائه خدمات با کیفیت» بر «بهبود مزیت رقابتی».
- شناخت تأثیر مثبت و معنادار « زمان مناسب ارائه خدمات » بر «بهبود مزیت رقابتی».
1-5-3 هدف کاربردی
1-6 قلمرو تحقیق
- قلمرو موضوعی : تأثیر رهبری تحول آفرین بر بهبود مزیت رقابتی شرکت همراه اول در مقایسه با شرکت ایرانسل
- قلمرو مکانی : شهر کرمانشاه
- قلمرو زمانی : قلمرو زمانی تحقیق حاضر مربوط می شود به دوره اسفند 1393- مرداد 1394.
1-7 فرضیه های تحقیق
1-7-1 فرضیه اصلی
- «رهبری تحول آفرین» بر «بهبود مزیت رقابتی» تأثیر مثبت و معناداری دارد.
17-2 فرضیه های فرعی
- «کارایی هزینه» بر «بهبود مزیت رقابتی» تأثیر مثبت و معناداری دارد.
- «ارائه انعطاف پذیر خدمات» بر «بهبود مزیت رقابتی» تأثیر مثبت و معناداری دارد.
- «ارائه خدمات با کیفیت» بر «بهبود مزیت رقابتی» تأثیر مثبت و معناداری دارد.
- «زمان مناسب ارائه خدمات» بر «بهبود مزیت رقابتی» تأثیر مثبت و معناداری دارد.
1-8 روش شناسی تحقیق
پژوهش پیش رو، از نظر هدف، كاربردی و از لحاظ چگونگی پردازش دادهها و دستیابی به نتایج از نوع توصیفی می باشد و از نظر نحوه اجرا قیاسی است.
پیمایش روشی در تحقیق است که معمولا برای نظرسنجی ها استفاده می شود. مانند نظرسنجی برای پیشبینی انتخابات این ابزار فراتر از جمع آوری اطلاعات با پرسش نامه است و هدف آن توصیف شرایط خاص یا نگرش عده ای درباره چیزی است(خاکی، 1391).
تحقیق حاضر از نوع پیمایشی و كاربردی است. در این تحقیق برای به دست آوردن اطلاعات و دادههای مورد نظر در جهت بررسی و آزمون فرضیههای تحقیق از روش کتابخانهای و میدانی استفاده میکنیم. ابزارگردآوری اطلاعات پژوهش، پرسشنامه میباشد که با بهره گرفتن از ابزارهای اینترنت، پایان نامهها، مقالات و کتب مرتبط با موضوع تحقیق به بررسی ادبیات و مبانی نظری شامل تعریف متغیرها و بیان پیشینه تحقیق میپردازیم. جهت بررسی روایی و پایایی پرسش نامه، به منظور بررسی روایی بیشتر، از نظر کارشناسان متخصص (مدیران مرتبط با حوزه بازاریابی دو شرکت همراه اول و ایرانسل) و اساتید استفاده میکنیم و برای سنجش پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS بهره میبریم.
[سه شنبه 1400-05-05] [ 09:29:00 ب.ظ ]
|